پایگاه دانشگران فوتونیک و پلاسما

پایگاه دانشگران فوتونیک و پلاسما

در عصر ارتباطات، اشتراک اطلاعات موجب هم‌افزایی و ژرف‌تر شدن دانش بشری می‌شود. از این رو به جاست که دانشجویان فرهیخته‌ی پژوهشکده‌ی لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی در این وبلاگ به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند تا گام موثری در جهت غنای علمی و فرهنگی پژوهشکده بردارند. این وبلاگ می‌تواند پایگاه داده‌ی مناسبی برای دانشجویان رشته‌های فوتونیک و مهندسی پلاسما و نیز محفلی برای نزدیک‌تر شدن دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشکده‌ی لیزر و پلاسما باشد.
ارتباط با ما : sbulapri@gmail.com

نویسندگان

در این صفحه تلاش می‌کنیم به معرفی فضاهای اشتغال متناسب با رشته‌های فوتونیک و مهندسی پلاسما بپردازیم. لازم است دانشجویان در حین تحصیل با این موقعیت‌ها بیشتر آشنا شوند تا پس از دانش‌آموختگی در یافتن شغل تخصصی موفق‌تر عمل کنند.

                                                                                  


1. شرکت دانش‌بنیان فرانوران

شرکت فرانوران، از جمله اولین شرکتهای ایرانی است که در بخش خصوصی در زمینة فناوری لیزر و روباتیک فعالیت می کند. این شرکت در حال حاضر با بومی سازی فناوری لیزر و روباتیک، آماده ارائه انواع سیستمهای صنعتی لیزری و روباتیک است. پشتیبانی و خدمات پس از فروش قابل اطمینان، حاصل تجربه و دانش فنی این شرکت، مکمل محصولات و خدمات ما خواهد بود.

همچنین فرانوران امکاناتی را فراهم کرده است که ارائه انواع خدمات برش لیزری (3D & 2D)، جوش لیزری، حکاکی لیزری و جوشکاری و برش کاری روباتیک را مهیا می سازد.


2. فنی مهندسی نورآفرین نایکو

این شرکت در طول فعالیت خود در کنار فعالیتهای تحقیقاتی و ساخت در زمینه لیزر و مهندسی فوتونیک، اقدام به واردات لیزرهای تحقیقاتی و صنعتی با کیفیت بالا برای مراکز تحقیقاتی و صنعتی مطرح کشور نموده است. هم اکنون این شرکت با اخذ پروانه واردات لیزر های صنعتی از سازمان انرژی اتمی جهت واردات لیزرهای صنعتی اقدام به واردات این ماشین ها با کاربردهای عمومی (حکاکی لیزری، برش لیزری، جوش لیزری، ... فلزات و غیر فلزات) و با توان ها و اندازه های مختلف نموده است. 


3.  نورآفرین

این شرکت عرضه کننده انواع دستگاه های لیزر، سی ان سی و ماشین آلات صنعتی می باشد. شرکت نورآفرین ماشین، شرکتی فعال در حوزه فروش و پشتیبانی ماشین آلات فنی است که سهامداران آن را فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل میدهند.


4. پرسیان لیزر آریا

امروزه این گروه افتخار دارد به عنوان تنها تولیدکننده لیزر صنعتی که براساس استانداردهای روز جهانی حرکت می کند آماده ارائه انواع خدمات در این صنعت از مشاوره تا طراحی و ساخت دستگاه های با کاربرد تخصصی می باشد.


5.فراسوآن

این شرکت با اخذ پروانه واردات از سازمان انرژی اتمی، صلاحیت واردات و خدمات پس از فروش دستگاه های برش لیزری، حکاکی لیزری، مارکینگ لیزری، جوش لیزری، نمونه سازی سریع لیزری، حکاکی سه بعدی داخل کریستال و... را دارا می باشد.


6. فنی و مهندسی آرادلیزر

با مجوز رسمی از سازمان محترم انرژی اتمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واردکننده دستگاه های برش و حکاکی لیزری، دستگاه های لیزر CO2وYAG، سی ان سی و پلاسما و واترجت است.


7. طیف پردازان سپهر

این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان، توسط عده ای از دانش آموختگان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی در سال 82 فعالیت خود را آغاز نمود.


8.ایلیا بنیان دانش

مطالعه، تحقیقات، مشاوره، طراحی و ساخت، تولید و پشتیبانی در زمینه های فتونیک، لیزر، رادار و لیدار، اپتیک پیشرفته، سنسورهای تشخیص و آنالیز گاز.

9.پارسیان استحکام پایتخت

ارائه دهنده قطعات و لوازم یدکی لیزر و خدمات حک و برش لیزر.

10.صنایع اپتیک اصفهان

11. شرکت دانش‌بنیان مشاوران فنون پیشرفته پالس‌ترنیک



نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید
فرمایشتون درسته ، خیلی شرکتا هستن که دارن فعالیت میکنن
اما پذیرش و استخدام ندارن
علنا میتونیم بگیم ما فتوتونیکی ها بیکاریم
پس کو پلاسما؟ 
پاسخ:
سلام. زحمت پلاسما رو به شما واگذار می کنیم. لطفا به ما ایمیل بزنید.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی